Op deze pagina staan wat spelletjes die je op een post kan doen.
Het zijn korte spelletjes.
Kussengevecht op de balk
Wat heb je nodig:
• Twee kussens ( om te slaan)
• Balk gepionierd tussen twee bomen (balk en touw)
• Twee matrassen voor onder de balk
Wat moet je doen:
Kies twee spelers die ongeveer even groot zijn. Deze gaan allebei op de balk zitten, tegenover elkaar, met hun rug tegen de boom. de voeten mogen de grond niet raken. De oudste geeft een start sein en dan begint het kussen gevecht, wie het eerst van de balk valt heeft verloren.
Speel dit spel tot iedereen een beurt heeft gehad.
Sudoku
Wat heb je nodig
• Drie soorten sudoku puzzels
• pennen
Wat moet je doen:
Er zijn drie soorten sudoku, een voor bevers, een voor welpen/esta en een voor scouts/rowans. Geef iedere deelnemer de goede puzzel, en los de puzzel op, je mag elkaar helpen.
Levende toren bouwen
Wat heb je nodig:
• Je groepje
Wat moet je doen:
Maak van alle mensen in je groepje een toren!
Ballonnen scheren
Wat heb je nodig:
• Ballonnen
• Scheermessen
• scheerschuim
Wat moet je doen:
Neem om de beurt een ballon, en smeer die in met scheerschuim. Dan ga je de ballon scheren, met een echt SCHERP scheermes.
Doe dit heel voorzichtig zonder de ballon te laten knappen.
Spijkerpoepen
Wat heb je nodig
• Twee flesjes
• Twee riemen met een touwtje en een spijker
Wat moet je doen:
Twee aan twee doe je en riem om met daaraan een touwtje en een spijker, ga nu allebei voor het flesje staan en start te gelijk, wie het eerst zijn spijker in het flesjes doet zonder zijn handen te gebruiken heeft gewonnen.
Blik gooien in het groot
Wat heb je nodig:
• Harde/grote ballen
• Blauwe tonnen
Wat moet je doen:
Gooi om de beurt een bal, probeer met je hele groep alle tonnen om te gooien.
Kontenbonken
Wat heb je nodig:
• Lang piotouw
Wat moet je doen:
Ga met twee ongeveer even grote mensen in de kring staan met de billen tegen elkaar, haak de armen ook in elkaar.
Probeer nu je tegenspeler met je billen de kring van touw uit te duwen
Ballon trappen
Wat heb je nodig:
• ballonen
• Touwtjes wol
Wat moet je doen:
Blaas allemaal een ballon op, maak de ballon aan een touwtje en maak het touwtje aan je enkel vast. Probeer na het startsein de ballonen van de anderen kapot te trappen, en je eigen ballon heel te houden.
Flessen carillon
Wat heb je nodig:
• Flessen
• water
Wat moet je doen:
Speel het liedje vader Jacob,
Leer dan het liedje aan iedereen van je groepje.
Spijkerbroek hangen
Wat heb je nodig:
• spijkerbroek aan een balk
Wat moet je doen:
Ga om beurten aan de spijker broek hangen, en blijf zolang mogelijk hangen. Tel aal tijd die jullie hangen bij elkaar op.
Verkleedrace
Wat heb je nodig:
• muts, wanten en sjaal
• koek, bord, mes, vork
• dobbelsteen
Wat moet je doen:
Als je zes gooit trek je zo snel mogelijk alles aan en eet je met mes en vork van de koek. Als een ander zes gooit trek je alles weer uit en geef je het door. De nieuwe speler trek alles aan en eet met mes en vork van de koek. Speel dit spel niet langer dan 10 minuten of tot iedereen een keer zes heeft gegooid
Beschuitfluiten
Wat heb je nodig:
• beschuit
Wat moet je doen:
Na het start sein, eet iedereen een beschuit, als je je beschuit op hebt ga je een liedje fluiten, pas als je hele groepje aan het fluiten is ben je klaar.
Spinnenweb
Wat heb je nodig:
• touw
Wat moet je doen:
Iedereen moet door een ander gat van het spinnenweb, help elkaar om er door heen te komen. Let op je mag het web niet aanraken
Kruip door een A4 papiertje
Wat heb je nodig:
• A4 papiertje
• schaar
Wat moet je doen:
Bedenk een manier om allemaal door een A4 tje te kruipen.
Staan op een krat
Wat heb je nodig:
• krat
Wat moet je doen
Ga met je hele groepje op 1 krat staan, en blijf er allemaal 5 sec. op staan.
Twister
Wat heb je nodig:
• twister
Wat moet je doen:
Speel het spel twister
Zak lopen
Wat heb je nodig:
• 2 jute zakken
• parcour
Wat moet je doen:
Spring met z’n tweeën het zakloop parcours, en kijk wie er wint, dan gaan de volgende twee, totdat iedereen is geweest.
Lepel race
Wat heb je nodig:
• lepels
• kastanjes
• parcours
Wat moet je doen:
Loopt allemaal het parcours met een kastanje op je lepel, de bevers krijgen tien tellen voorsprong. Laat je kastanje niet vallen dan moet je weer op nieuw beginnen. Als iedereen de finish heeft gehaald ben je klaar.
|